Arbetssökande

Digital ocean

Next programme starts
21 Oct 2020
Module Location
Vaasa
Language
Swedish, Finnish
Programme type
Personal development
Registration deadline
25 Sep 2020

Programöversikt

Ett program som hjälper dig att bli en nyckelperson inom den moderna företagsadministrationen med fokus på marknadsföring och försäljning. Hanken & SSE Executive Education arrangerar i samarbete med Österbottens arbets- och näringsbyrå utbildningsprogrammet Digital Ocean.

Det finns ett stort behov i främst sme-företag och mindre organisationer för mångsidiga företagsadministrativa nyckelpersoner som har koll på allt från some-kommunikation till projektledning. Vi strävar till att med denna utbildning ge högskoleutbildade en praktisk kompetensboost som ger dem insikter i företagens och organisationers viktiga administrativa processer och moderna digitala verktyg. Digitalisering och användningen av digitala verktyg i företagets affärsprocesser och kommunikation går som en röd tråd genom programmet och kopplas till de olika modulernas teman samt praktikperioden.

Programinnehåll & struktur

Utbildningen pågår under 5 månader mellan 21 oktober 2020 - 15 mars 2021, varav cirka 6 veckor är närstudier, 8 veckor distansstudier och 6 veckor arbetspraktik. Praktikperioden är 28 januari - 10 mars 2021. Närstudierna består av föreläsningar, grupparbeten och diskussioner. Under distansstudierna gör du uppgifter individuellt eller i grupp som förutsätter muntliga alternativt skriftliga presentationer samt utför en MOOC kurs. Parallellt med utbildningen jobbar du även med ditt slutarbete. Slutarbetet presenteras såväl muntligt som skriftligt i slutet av utbildningen. Arbetspraktikplatsen bör studeranden själv ordna men vid behov hjälper Hanken & SSE till.

Företagsstrategi och marknadspositionering
Strategisk marknadsföring
Varumärken/branding
Prissättning

Digital marknadsföring
Marknadsföring I Sociala medier
Kampanjbyggande och kärnbudskap
Företagets story
Digital attraktionskraft - inbound marketing
SEO, Google analytics & google adwords
Wordpress

Säljstyrning och kommunikativt ledarskap
Social Selling
Personlig försäljning
Förhandling och argumentationsteknik
Människor, kommunikation och förändringsledning

IT och datasäkerhet inom digitala affärslandskap
Excel, Power Point och Power BI
Digital riskhantering inom företag

Ekonomisk analys, -styrning och uppföljning
Företagsekonomiska grundbegrepp
Bokslutsanalys, budgetering och kalkylering

Projektledning
Teknik och metoder - WBS
Digitala verktyg

Jobbsökning 2.0 & företagsamhet
Anställningsprocessen och workplace branding
CV kliniken & video CV
Starta eget
Affärsmodellering I det digitala affärslandskapet

Arbetspraktik 6 veckor

Slutarbete

Vem programmet är för

Programmet riktar sig till dig som har högskoleutbildning, är arbetslös eller hotad av arbetslöshet. Utbildningsspråken är svenska och finska men enskilda föreläsningar kan gå på engelska.  Du får alltid använda ditt eget modersmål (finska eller svenska) under utbildningen om du så önskar. Till utbildningen antas 16 deltagare.

Målsättning

Utbildningen strävar efter att ge deltagarna verktyg och färdigheter som behövs för att efter avslutad utbildning kunna fungera som en administrativ nyckelperson i sme-företag och organisationer med fokus på marknadsföring och försäljning. Deltagarna ska också känna till de viktigaste företagsadministrativa affärsprocesserna med tyngdpunkt på företagets digitala marknadsföring.

Information & ansökan

Utbildningsrådgivningen, telefon: 0295 020 712 (mån-fre kl. 9 – 16.15) eller utbildningsradgivning@te-byran.fi alt. Hanken & SSE, Åsa Hämäläinen (tis-tor kl.10-14).

Man kan söka till utbildningen via den ansökningsblankett som hittas på arbets- och näringsbyråns hemsida www.te-tjanster.fi (bankkoder behövs för identifiering av den sökande). Fyll i ansökan omsorgsfullt.

Contact us for
more information

Image for Åsa Hämäläinen
Åsa Hämäläinen
Project Manager
+358 40 352 1748 asa.hamalainen@hankensse.fi
Share page